vineri, 12 iulie 2013

Festivalul de jazz de la Garana vazut de la stana

"...zice ca ...am auzit eu de asta de la Garana da' eu am zis ca alta Garana ca cine vine aici in padure? ...vin straini...e fasang..."


Festivalul de jazz de la Garana numara 15 editii si ceva si continua sa ne aduca incredibile concerte de jazz undeva intr-o poiana, intre dealuri si paduri. In timpul acesta, pentru locuitorii acestor dealuri si poieni timpul se scurge la fel de o vreme nesfarsit de lunga. Au trecut 17 ani de la primele concerte de jazz de La Rascruce si, cu toate acestea, pentru ei, Garana e un zvon ca se aduna multi oameni la ceva serbare in poiana si ... foarte important, vin si straini. Ritmul vietii lor ramane imperturbabil la vizita acestor The Others care bantuie prin spatiul lor. Am mers din nou in vizita la stana aceasta acum dupa 4 ani de la ultima vizita si cineva m-a recunoscut, stia ca am mai fost acolo acum 4 ani, desi el si familia lui vin la stana doar cateva zile pe vara. Segregarea intre Garana localnicilor si Garana jazzomanilor e urmata de alte segregari mai mici, pana la urma e fiecare cu Garana lui. Pentru fiecare dintre cei ce vin la festival, experienta de jazz e completata cu ingrediente ce rezulta din ritmul acesta atemporal in care se traieste prin aceste locuri. Asa ca din oferta cu de toate alege fiecare dupa gust: plimbari pe coclauri, prin paduri, pe dealuri, sate parasite, afine si zmeura, scaldat in lac, lenevit la soare, ture extreme cu bicicletele, stat la vorba in pridvor cand afara toarna cu galeata si, mai cu seama, seri si nopti de concerte la care stai cu şuba de iarna pe tine in miezul verii, in mijlocul potopului adesea, si ramai acolo, la concert, pana la capat sa vezi niste straini care aduc jazz-ul la Garana.

Leszek Mozdzer



Mike Stern


Avishai Cohen


Jan Garbarek


John Surman

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu