joi, 21 februarie 2013

Mi-a ieşit coşaru-n drum

"V-a ieşit coşaru-n drum,
Şi-o să aveţi noroc de-acum...
Şi vă doresc o ambianţă frumoasă
Şi mult noroc la toată familia.
Că de unde dați dumnezeu să vă dea
Şi dumnezeu să vă ajute
Şi dumnezeu să vă binecuvinteze
De la facerea lucrurilor 
Şi restul rămâne la dumneavoastră."

Care e treaba cu coşarul?

Care desfundă coşuri la case, aţi înţeles? Că la blocuri nu mai e acuma...că are gaze din astea speciale, calorifere d-astea... Numai la curţi acuma ... nu mai e case naţionalizate. Nu mai e cum era acum 30, 40, 50 de ani. Şi acum sunt blocuri, vile cu încălzire în centrală. Deci care mă cheamă acasă îi dau numărul de telefon şi mă duc acasă la dumnealor. Care mai sunt la curţi, înţelegeţi acuma? Şi acolo mă înţeleg cu dumnealor nu pot să le spun preţul din faţă... "domne' vă costă atâta"... mergem la faţa locului, vă fac lucrarea acolo şi ne înţelegem. Nu vreau marea cu sarea ... că am cinşpe copii...

Cinşpe aveti?!?!?!
Aveţi cuvântul meu de onoare. Şi sunt bolnav pe caz de boală ... am ieşit la pensie gradul II, că am ulcer varicos la piciorul stâng. 

Dar ce aţi muncit dumneavoastră?
La Intreprinderea Prestări Servicii, că aşa era înainte, la mutări mobiliare şi acolo era şi coşerie. La Sfanta Vinere, acolo aveam noi locala şi centrala era în Berzei 25. 

Şi unde v-aţi născut?
Dormitorul, sufrageria şi bucătăria coşarului Traian
În Bucureşti, în sectorul 5. Sunt născut, crescut în Bucureşti. Tăticul meu lucra înainte la Prestări Servicii, la I.P.S. şi de la el am învăţat meserie şi mutări şi coşerie... Era pe timpul lui Dej , pe timpul lui Ceauşescu, nu pe timpul lui Iliescu ... că a făcut lovitură de stat, el şi cu Petre Roman. De a ajuns ţara noastră de râs, de ne fură şi pâinea. Nu mai vorbim acuma că sunt mulţi miliardari şi nu dau un leu la un amărât să îşi ia şi el o pâine. Ia uite ce maşini au! Era pe timpul lui Ceauşescu aşa ceva? Era ilicit atunci. Dacă făceai un C.A.R. trebuia să ai aprobare dacă luai zece mii de lei, cum era banii atunci, nu ca acuma cu milioane.

Ce scoală aţi făcut?
Patru clase am făcut aici la 13 Septembrie, pe partea stângă unde e biserica, la Sebastian.

La câţi ani v-aţi căsătorit?
La 17 ani m-am însurat şi la 18 ani aveam primul copil. Nu mai sunt cu dumneaei...m-am despărţit. S-a căsătorit cu altul. Acuma sunt io şi cu mine şi cu copii ăştia cinci mai mici, pă colo, pă colo ... sunt vai de steaua mea!

Mai multe despre persoane fără adăpost în România în povestea lui Genovel
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu